HTML

Cskata

Friss topikok

  • A Nagyobbik: Na, kíváncsi vagyok mikor írod meg, hogy most mi van veled! :) Tudom, hogy most pont nem tudod, en... (2014.05.29. 15:29) Itt a tavasz...
  • A Nagyobbik: Meg is érdemled! Sok boldog születésnapot! (2014.04.02. 21:51) 4 év
  • A Nagyobbik: Csatlakozom, itt is BÚÉK Muttika! Remélem nemsokára jobb kedved lesz és elhiszed, hogy hiába válto... (2014.01.02. 18:28) BUÉK
  • A Nagyobbik: A tornát támogatom, mert ahogy írtad is, ártani nem árt! És én abban is biztos vagyok, hogy haszna... (2013.09.26. 08:26) Szeptember
  • A Nagyobbik: Nagyon fogunk szorítani Muttika! És nagyon csini voltál csütörtökön! :) (2012.10.15. 19:54) Már egy éve...

Linkblog

Itthon IV.

2011.04.10. 17:08 Cskata

A múltkor már írtam, hogy engem a szemem idegesít igazán. Pesten szinte végig aludtam, el voltam tiltva a látogatóimon kívül mindentől. A férjemnek beszéltek sok lehetséges utóhatásról. Ő tudott arról, hogy nekem lehet sávos kettős látásom, és térbeli problémáim. Nekem ezekről senki sem beszélt, mindent magamnak kellett megtapasztalnom. Most már értem, miért aggódik a férjem minden kis negatív észrevételem miatt !

Itt Fehérváron a Kórházban vettem először észre, hogy valami nincs rendben a szememmel. Látni láttam rendesen a szobában mindenkit, csak a velem szemben lévő ágyvég volt nagyon széles. Plusz elkezdett fájni a jobb szemgolyóm. Tehát tavaly május elején voltam először Szemésznél. Azóta legalább havonta látja a szememet, szerinte minden rendben, használjam tovább a gyógyszereimet. Az éjszakai kenőcsömet  lassan egy éve használom, reggelenként úgy kell kimosnom a szememből, hogy valamit lássak is. Tehát tavaly májusban kiderült, hogy a jobb szemhéjam nem záródik rendesen, van alul egy 6 mm-es rés ahol kiszáradt a retina, ez fájt. Kaptam rá az éjszakai kenőcsömet, nappalra a szemgélt és a műkönnyet. Aztán később az olvasószemüvegemet, mert egy hónap múlva kiderült, hogy lebénult a szemmozgató ideg, mindkét szemgolyóm mereven előre néz. Ezt nagyon sokáig senki sem vette észre vagy nem akarta nekem megmondani. A térlátásom rendben volt. Nekem csak az tűnt fel, hogy a nemrég csináltatott szemüvegemmel (multifokális lencse, nem az első) nem tudom elolvasni a kolléganőimtől kapott színes újságot. Aztán az ősz elejére begyulladt a kiszáradt retinám, jött még egy szemcsepp is. Már több, mint egy éve volt az agyvérzésem, de a kettős látásom még mindig meg van. Olvasni igazán még mindig csak az olvasószemüvegemmel tudok, ha az egyik lencse le van takarva. Ezt használom a számítógéphez is. De ez már nem is érdekelne, csak látnék rendesen a jobb szememmel is, de azzal sajnos csak homályosan látok. Illetve vannak néha tiszta pillanatok is, de nem engedem a bal szememet letakarni. Voltam már ezzel a gonddal is a szemésznél, de minden rendben van. Sőt még a dioptriám sem romlott, ezt az optikus is megerősítette. Kicseréltettem az olvasószemüvegemben a lencsét, mert szerintem össze volt karcolva (tehette ezt a takaró papír is). A helyzet semmivel sem lett jobb, használjam a kutyulékaimat, majd egyszer rendbe jön a szemem.

Már arra gondoltam ez is valami fantom fájdalom, aminek az agyvérzésem az oka. Volt már ilyen az elmúlt egy évben.  Volt két hét a Rehab.-on amikor annyira fájt a korona alatt a fogam, hogy fájdalomcsillapítót kellett szednem, hogy aludni tudjak tőle. Ha itthon lettem volna tuti, hogy elmegyek Fogorvoshoz. Aztán amilyen hirtelen jelentkezett a fájdalom úgy el is tűnt.                                                                                                       Volt egy időszak, már itthoni életemben amikor minden reggel és este fájt a fejem, tarkótájon. Nem igazán tulajdonítottam jelentőséget neki, hisz kétszer is turkáltak az agyamban. Mára már ez is megszűnt, csak a frontérzékenység maradt. Ennyi meg jár !

Voltam egyszer fülésznél is, mert akkor meg a bal fülem fájt, ami szintén nem jellemző rám. Igazándiból semmi eget rengetőt nem talált, adott egy orrcseppet és egy fülbe való sprayt. Ennyiben maradtuk, a panaszaim pedig lassan megszűntek.

Mostanában a látásomon kívül két dologgal szenvedek. Az egyik a bal térd fájdalma időnként, de ezzel egyelőre még nem megyek orvoshoz. A másik pedig az időnkénti elviselhetetlen bal lapocka viszketés. Ez szerintem azért furcsa nekem, mert egy éve már nem viszketett semmim.

Na, most jól kipanaszkodtam magam !

Holnap délelőtt megyek szemészhez és idegsebészhez. Egyik helyen sem ildomos ilyen hosszú panaszlistát előadni, mert akkor azt mondják, hogy unatkozol, foglald el magad. Lehet, hogy igazuk van, de nekem még az életben nem volt ezen kívül agyvérzésem, és remélem nem is lesz. Bízom benne, hogy egyszer teljesen meggyógyulok, és csak rémálom lesz az elmúlt egy év. Senki sem mondta el nekem, hogy mi várható, mi írható az agyvérzés számlájára. Az pedig már az én bajom, hogy az internettről nem akarok tájékozódni (ott mindig mindennek negatív a kicsengése). Pozitív hozzáállás nélkül soha nem lehet meggyógyulni semmilyen komolyabb betegségből !

Már napok óta fúj a szél, amit pedig rettenetesen utálok. Nagyon sok munka lenne a kertben, de kinek van kedve ilyen időben bármit is csinálni? Tegnap a Balatonon voltunk a szőlőben, de én csak a présház előtt ültem, napoztam, olvasgattam. Mégis elfáradtam!

Ma eddig csak az ebédfőzés és két felnőtt férfi dirigálása fért eddig bele az időmbe. Végre elültették azt a két szerencsétlen tuját és összekötözték a borókákat (a legnagyobb szélben, mert én már két napja kitaláltam). Lenne még mit csinálnom, de nem szűnik a szél. Így hát marad a pihi…

Szólj hozzá!

Címkék: balaton férfi szem fejfájás fül szemüveg szél intenzív fehérvár optikus szemgolyó látogató agyvérzés szemész multifokális idegsebész

A bejegyzés trackback címe:

https://ujeletem53.blog.hu/api/trackback/id/tr682814684

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Nincsenek hozzászólások.
süti beállítások módosítása